Últims contactes amb partits políticis i institucions

Aquest mes de març ens hem reunit amb representants de partits polítics a Casa Gran i amb algun càrrec institucional de la Generalitat.

Jordi Terrades, del PSC, ens va rebre al seu despatx del Parlament. Va ser molt receptiu amb el projecte del Museu del Transport i a més de suggerir-nos algunes idees ens va emplaçar a tenir-lo informat sobre el tema.

El 8 de març vam tenir reunió a Pl. Sant Jaume amb Rosa Suriñachs i Jordi Fernández Cuadrench d’ERC. També receptius amb el projecte ja que els vam informar de primera mà de totes les iniciatives dutes a terme fins ara.

Els dies 12 i 13 van ser força intensos. El primer, reunió amb Xavier Trias i Francina Vila, (Trias per Barcelona). Vam poder constatar que també donen suport a la creació del Museu però en aquest cas, l’opció del Palau de Comunicacions de Pl. Espanya no els acaba de convèncer ja que la seva opinió és que la Fira té preferència absoluta, en el què no estem d’acord.

L’endemà reunió amb Laia Bonet, primera tinenta d’Alcaldia i Xavier Paton, regidor de Mobilitat. Després d’una conversa molt diplomàtica ens van emplaçar a participar en un grup de treball sobre el museu per “buscar les necessitats que hauria de tenir” i només després buscar l’emplaçament donant a entendre, al igual que Xavier Trias, que el Palau de Comunicacions de Pl. Espanya està ja reservat per a la Fira. Comuniquem la nostra perplexitat ja que la concessió acaba el 2025 i encara que ja s’ha aprovat el PGM sobre tota aquella àrea encara no s’ha definit el pla d’usos de cadascun dels palaus.

Creiem que la “roda política” ja l’hem fet i que ara toca crear opinió pública, informar, contactar amb més institucions i personalitats relacionades amb el tema per fer pressió sobre la utilitat i oportunitat del Palau de Comunicacions i Transports.